lördag 29 mars 2014

Jeanne d´Arc Livings färg..

Igår fick jag fått hem en pall med Chalk Paint från Jeanne d´Arc Living.
Älskar den färgen har målat en hel del med Annie Sloans färg och nu denna.
Världens bästa färg inget förarbete krävs (sånt gillar jag) bara att tvätta av med T-röd eller målartvätt om det är möbelpolish på. På mahogny möbler får man tvätta noga så det blöder igenom.


Helt underbara färgnyanser och en matt sammets yta.


En skänk som jag målat och textat.


Ikea kista som fått en make over.


Stolar som jag målat även tyget på.

Idag kommer det bli en underbart solig vårdag.
En dag i trädgården är balsam för själen..
Ha en bra helg alla fina där ute.

Kram Ing-Mari



2 kommentarer:

  1. Tycker du att Jeanne d'Arc Living-färgen är lika bra som Annie Sloan? :) Vilken använder du helst?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att färgerna är likvärdiga. Men gillar färgnyanserna bättre i Jeanne D´arc.s färger därför använder jag dem mera.

    SvaraRadera