fredag 8 februari 2013

Blommig Fredag...

Veckans tema är favoritfärg..
Inte lätt att välja finns så många och jag byter ofta. Hittar någon underbar växt/blomma som blir favorit.
men om jag måste välja så är det nog..

Vit..så rent, så frescht..

Tanken är att jag ska göra en helt vit rabatt men har inte kommit dit än. Faller för så många andra vackra växter på vägen liksom..


Vita pioner är underbara, nu är dessa inte hel vita men härliga ändå.


Har även hel vita men hittade inga bilder på dom. Nackdelen med att byta dator och inte orkat lägga in alla kort än.


Vita näckrosor är såå läckra..


Kaskader av summer snow.. Eller skogsklematis lär mig aldrig vilken som är vilken..Hihi.


Afrikas vita blålilja.

Men som sagt jag har flera favorit färger skiftar lite efter årstid också.

Vill ni se fler favoritfärger så titta in till.

Så får man ännu svårare att välja.

Kram Ing-Mari









14 kommentarer:

  1. Vitt är fint i ttädgården.Passar bra ihop med vad som helst. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Min favoritfärg också.
    Lyser upp i en mörk rabatt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Många fina blommor. Och vit agapanthus, så fräsch.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Vitt är så vackert fast just nu önskar jag att det var mer grönt ute än vitt.
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Så lekkert og delikat med det hvite. Det er en farge som skaper harmoni og ro i hagen. Den står så flott i kraft av seg selv og er vidunderlig sammen med alle andre farger også synes jeg. Takk for at du deler.

    SvaraRadera
  6. Vitt är så vackert och stilrent på nåt sätt, jag måste skaffa mig mer vitt detta året. har ingen helt vit pion så det får jag köpa tror jag.
    kram/Mia

    SvaraRadera
  7. Vitt är allt bra fin i trädgården tycker jag med
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Jag måste först säga att du har en otroligt fin header med klematisen tillsammans med armeringsnätet :)

    Den vita färgen är jättevacker i trädgården. Antingen som en vit rabatt eller tillsammans med andra blommor!
    Definitivt ett superval :))

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  9. Vitt är aldrig fel, och ljuvligt att ströva runt och kika på under ljusa sommarkvällar. :-)

    SvaraRadera
  10. Vita blommor är underbart. Jobbar också på en vit rabatt.

    kram

    SvaraRadera
  11. Visst är vita blommor otroligt fina och gör sig väldigt bra med alla andra blommor.
    En undran...vad heter den vackra pionen på bilden?
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vita blommor i trädgården tillsammans med allt det gröna är härligt! Dina bilder är jättevackra!
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  13. Dejlige hvide skønheder du viser! Ha en dejlig søndag.

    SvaraRadera
  14. Kul med så olika val fast vi hade samma färg! :) Vet vad du går igenom med ny dator, hemskt, men jag hade i vart fall lagt de flesta bilderna på extren hårddisk, det underlättade! Tror att det är skogsklematis på din bild. Vilken pion är det? Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera