fredag 15 februari 2013

Blommig fredag....Kärlek.

Veckans tema i blommig fredag är kärlek denna vecka. Vad är kärlek? Nått stort som inte går att greppa riktigt, en genuin trygghet. I min trädgård är jag trygg, förväntansfull och väntar med spänning på varje ny säsong för att se vad som förändrats eller jag vill förändra.


Att på morgonen ta med kaffekoppen gå ut barfota i det daggvåta gräset lyssna på tystheten (jag bor på landet) upptäcka någon ny blomma som är på väg att slå ut.



Sätta sig vid dammen finna ro i att bara sitta och titta på fiskarna.



Eller lyckan av att få sätta spaden i jorden för att dra igång ett nytt projekt.
När jag glömmer både tid och rum.
Tills man blir påmind om att någon lite försynt undrar om det inte är dags att äta snart.
Jag ger trädgården mycket av min tid och kärlek och får tillbaka tusen gånger mer
en otrolig investering i min framtida inre hälsa.






Ja, det här är väl det som är kärlek för mig.
Och inte att förglömma den viktigaste kärleken av alla
den till mina nära och kära.

Vill ni se flera tolkningar av kärlek så kika in på bloggen.

Ha nu en underbar helg alla där ute.

Kram Ing-Mari












28 kommentarer:

  1. Är det inte kärlek så säg.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  2. Det där med att trädgården bidrar till en inre hälsa är SÅ SANT, den skänker ett oerhört lugn.
    Din trädgård är så fin, jag önskar att min vore så uppväxt och lummig....men det tar nog några år till....men den som väntar på nått gott....
    kram/mia

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där, när man är så uppslukad av trädgården att man glömmer alla andra saker som mattider. Jättefina bilder :-) Ha en skön helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  4. Känner igen mycket du beskriver...ska ju bara göra detta innan mat eller att man helt glömmer bort att äta.)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Fin trädgård du har!! Längtar till säsongen drar i gång på allvar:)).
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag gillar verkligen det du skriver om att kärlek kan liknas vid trygghet - visst är det så.
    Vacker trädgård du har.
    Ha en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Det är så vi alla känner tror jag inför kärleken till sommaren och våra trädgårdar som ger oss den kärleken. Jag saknar min koloni på vintern
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Ja, nu längtar jag så jag spricker efter sommar, sol och trädgård. Vackra bilder
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Vad fint du har det. Ja...kärleken till trädgården och växterna är riktigt bra för hälsan.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej,
    att ha en trädgård är fantastiskt, man har alltid nåt kul att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  11. En kärleksförklaring till trädgården, visst ger den massor tillbaka, inte minst hälsan.
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder och härlig tolkning...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. Du beskriver kærligheden til haven så smukt og klart! :)
    Ha en fin weekend!

    SvaraRadera
  14. Mmm, det märks verkligen att du känner kärlek till din trädgård! Önskar att jag också hade damm med fiskar - kanske hinner vi gräva i år, vi får se! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  15. Exakt, en härlig trädgård har du!! Annica

    SvaraRadera
  16. Å vad härligt! Det är ändå som om man lever lite mer på sommaren ... :-)

    SvaraRadera
  17. Hej Ing-Marie!
    Så mycket härlig trädgårds kärlek du presenterar i ord och i bild!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  18. Åh en sån vacker trädgård du har! En damm med fiskar i är ju drömmen förstås, tänk att få ha det så! :)

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar plats du skapat! Grattis till fin trädgård. Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. Hejsan Ing-Mari!
    Vilken fin trädgård du har.
    Mycket kärlek både i ord och bild :=)

    Önskar dig en Trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Så vackert du har det i din trädgård! Kärleksfulla bilder.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  22. Det gör du rätt i, att satsa på trädgården!
    Ha det fint! Kram Maria

    SvaraRadera
  23. Precis så är det! Det är skönt att veta att fler är likadana och man inte är ensam om att vara sån :)


    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  24. ÅÅ vilka härliga bilder och en så fin trädgård ni har.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  25. Vad härligt det låter, tänk att det snart går att gå barfota igen. Vackra bilder.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  26. Skjønner godt at du har stor kjærlighet for den flotte hagen din:)Takk for titten.

    SvaraRadera