tisdag 26 juni 2012

Början på min rosengång....

Mulet idag men det regnar inte så det kan nog bli några timmar ute idag om jag har tur.
Suttit nu på morgonen och gått igenom lite bilder.
Tänkte lägga ut lite bilder på min rosengång som är på uppväxt. Började med den förra sommaren så det tar ju några år innan den blir som tänkt.

många utstakningar blev det innan jag vart nöjd, Skulle gången vara bred eller lite smalare som en stig.
tillslut bestämde jag mig för en bred.


 Jag har ju en hjälpsam man när det är så här mycket som ska grävas. Han var så snäll och körde fram grävarn och skalade av gräset.


 så samma kväll var gräset väck och det roliga kunde börja. Vi bor granne med Botanicus handelsträdgård och där fick jag lov att hämta kompostjord. Så några lass med trädgårdstraktorn och vagn så hade jag finfin jord. Körde ett par repor med jordfräsen, grävde resten för hand.


 Här har vi varit på granngården och köpt stängsel stolpar och satt upp.
Några växter står visst och väntar på att få bli ner grävda ser jag.




 Här har även överliggarna kommit på plats. Tanken är att det ska kläs med någon form av nät så att växterna har nått att klättra på och vila mot uppe på. Tänkte först använda mig av armeringsmatta men det är 6 meter långt så det kostar en del, får nog bli fårstängsel istället.

Kram Ing-Mari


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar