onsdag 27 juni 2012

Plötsligt så händer det...

Igår var vi en sväng till Granngården och Byggmax, köpte fårstängsel och virke till badtunnan.
A till sent på kvällen med att sätta virke runt tunnan.

Haha..Ursnyggt med snett och vint partytält till. Nu kan man inte se att det är ett hemma bygge längre.
A har alltså byggt tunnan helt själv av en halv Tank som han delat och sen plastat upp bänkar inuti.



Jag började med att få upp lite stängsel på min rosengång så klematisen har något att klättra i.
Tanken är ju att rosorna ska få stöd av det också så de inte hänger in så mycket i gången.
Var lite sen med nätet för alla klematis hade ju klängt in i varann och alla andra växter
så det blev lite pill att få loss dem någorlunda.
Svårt att spänna stängslet var det blev lite slappt här och där men jag tycker ju inte om det raka och perfekta så för mig blev det bra. Kommer ju ändå inte att synas om några år förhoppningsvis.


Började med växtplantering och planering på stensidan också. Jämnade till marken fick på markduk.
Så det händer saker där där så kul när man kommit så här långt. Är ju piffet som är det roligaste.



Jag älskar klematis och pioner bl.a så jag var utoch tog kort på de som blommar just nu. Jag kommer aldrig ihåg namnen på de olika jobbar på det. Låter etiketterna sitta kvar men sen har de försvunnit innan jag lärt mig vad den heter...(suck)..vill ju lära mig ju.


                                                                          Multi blue.



Miss Bateman..







Sarah Bernhardt

Om det är någon som vet vad de som jag inte namngivit heter vore det kul, vill ju som sagt lära mig...

                                                               Kram Ing-Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar