fredag 1 mars 2013

Blommig fredag...

Veckans tema så här ser det ut i trädgården just nu..

Vet inte hur ni har det i trädgårdar men ska bli kul att se. Hur många kan ana våren som vi alla längtar efter.
Här ligger det mycket snö kvar än trots några dagar med sol och plus grader på eftermiddagen.

Men hoppet om att våren är på väg stärks när solen skiner från en klarblå himmel.
Blir så imponerad av naturen ibland Rhododendrons stora fina knoppar som väntar på värme så de kan slå ut. Och visa sina färgsprakande blommor.


Och även Azalean..


Sen vet jag ju att krokusen har börjat titta upp trots att de är översnöade nu.
Bilder som togs den 3 Feb vittnar om det.


När jag gick en rund i trädgården med kameran så kom jag på att så mycket kan vara fint.
En vissen och risig gång har sin charm också.


Se all aktivitet som finns i trädgården när man inte ser.


Det är katter, harar och rådjur som strosat omkring.
De har varit snälla mot mina växter och låtit bli de flesta. 


fina konstellationer som hänger från taken i solen.


Spänningen att få sätta igång med min nya rabatt och se om det jag satte överlevt.
Planera för att fortsätta med planteringen.


Konstaterar att snart är säsongen för badtunnan över med liiite vemod.


Men längtar sååå mycket efter våren nu så den får gärna skynda på lite..

Vill ni se fler trädgårdar just nu så kolla in bloggen.


Kram Ing-Mari








13 kommentarer:

  1. Det verkar som de flesta har snö ännu, men har ju redan sett lite krokus så du vet att de ligger där under och gosar sig! Får väl se när det kommer upp nåt hos mig..........längtar! /Anette

    SvaraRadera
  2. Så fint hos dig. Knoppar på gång är härligt!
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fin hage du har, jeg gleder meg til å se bilder når vårblomster og planter våkner til liv.
    Jeg har også snø i hagen men det begynner å tine så smått.
    Fine bilder, god helg fra Marit.

    SvaraRadera
  4. Vilka härligt hoppingivande bilder.
    Snart får vi vår trots allt men här ser det inte så ljust ut kylan är på väg i helgen.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Takdropp det är grejer det då ääär våren på gång. Och du har ju stora knoppar också det är solen som värmer hoppas ni får mycket av den.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jo, nu vill jag också ha vår! Marsmånad, vi är på väg åt rätt håll.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Så härligt - du lyckas verkligen se det fina med din trädgård även nu. Jag har nog kroknat lite på all snö om jag ska vara ärlig.
    Men, men. Snaaaart. :-)

    SvaraRadera
  8. Rhododendron tror alltid på vår - så det får vi også :-)

    SvaraRadera
  9. Mars börjar bra,med solsken! :)

    SvaraRadera
  10. Det är härligt att kunna se det vackra med vintern nu när det närmar sig slutet.... Bra gjort, tycker jag :)

    Våren är på G! STOORT!

    SvaraRadera
  11. Härliga vårlika bilder, ger en hopp om snart,snart är vi där mitt i grönskan.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  12. DEt ser jättefint ut hos dig, mycket mer vårigt än här! HA det skönt i marssolen i helgen! :) Mia

    SvaraRadera
  13. Vilka fina bilder. Det tog länge för mig att övertala maken till att jag kunde skaffa höns och det var inte bara maken som skulle övertalas, kommunen skulle säga sitt också men nu har båda sagt ja så nu ska det minsann bli höns hos mig!! Ha en fin söndag/Gela

    SvaraRadera