fredag 22 mars 2013

Blommig Fredag...Drömmar

Har haft ett litet bortfall igen, ibland hinner man helt enkelt inte med allt man vill.
Men har försökt att följa med i era bloggar så mycket jag haft tid till.

Nu är det då blommig fredag igen och temat är drömmar..
Här har jag inga som helst problem att komma på något bara att välja och vraka.

Har haft en dröm om ett stort vardagsrum några år nu och äntligen kommer vi nog till skott.
Uppritat och inskickat till byggnadskontoret i alla fall. Nu hoppas vi på en lång och varm sommar.


Grund huset är ett litet hus som är utbyggt ett antal gånger och nu kanske det blir sista gången.
De blå sträcken visar hur vi tänkt.

Sen har jag ju en dröm om ett växthus gjort på gamla fönster med murad sockel.
Om ni läser Isas blogg så förstår ni hur jag vill ha mitt växthus.
För er andra gå in och titta vilket underbart växthus hon har.
Har samlat på mig fönster som måste renoveras innan vi startar.


Skulle kunna räkna upp en hel del till men stannar här.
Dels för att det är stora projekt och dels för att jag verkligen kommer att förverkliga dessa drömmar.
Kommer nog att ta ett par år då vi inte kommer göra dessa samma år av tidsbrist.

Kommer att fortsätta drömma om vad jag vill göra i min trädgård för att jag tycker det är stor del av nöjet.
Drömma skissa planera...
Ändra
Skissa igen
Kanske slutföra

Ska bli spännande att se och läsa vad ni drömmer om
Det kan ni läsa om på bloggen

Ha det nu så gott så håller vi tummarna för att vi får vår snart.

Kram Ing-Mari




14 kommentarer:

  1. Det är drömmarna som är halva grejen med trädgård ! Sen om de blir Sanna eller inte är en annan sak...och inte lika viktigt!

    SvaraRadera
  2. Så underbart det låter att få sin dröm uppfylld med både större vardagsrum och ett växthus på gång.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga drömmar.
    Jag blir riktigt sugen på att få ett växthus av gamla fönster. Jag har ett av plexiglas men det ser så fint ut med gamla fönster.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Härlig dröm som snart blir verklig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Lycka till med vardagsrummet.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja att drömma är ju halva nöjet. Sen är det inte säkert att det blir som i drömmen, det kanske tom blir bättre :-) Du är en god bit på väg till dina drömmar i alla fall. Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. Oh det kommer att bli jättefint. Och jag vet av erfarenhet att det är en underbar process som ni har framför er.
    Ha det gott / Tyra

    SvaraRadera
  8. Lycka till med era härliga projekt, det kommer bli jättefint tror jag!

    SvaraRadera
  9. Det är nog drömmar som kan slå in tänk noga och intensivt på dom skall du se en dag är det klart
    Ha en fin kväll
    Kram Mtea

    SvaraRadera
  10. Ja, då drömmer vi båda om ett växthus av gamla fönster. Roligt! Isas växthus är verkligen ljuvligt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  11. Spännande med utbyggnad! Hoppas din dröm slår in om både växthus och utbyggnad!

    SvaraRadera
  12. Hoppas att dina drömmar går i uppfyllelse :) Ha det fint!

    SvaraRadera
  13. Lycka till med drömmarna, tar man en sak i taget går det att genomföra. Bara att renovera fönstren är ett jättejobb!

    SvaraRadera
  14. Just det där att drömma om hur det skall bli visst är det härligt!!!Jag drömmer också om mitt växthus!!! Ha en fin fin söndag/Gela

    SvaraRadera