söndag 24 mars 2013

Vårkänslor...

Är det våren som är på väg nu äntligen, vilket underbart väder vi haft i helgen.
Jag har varit ledig och fått en hel del gjort också, inte illa.

Har skolat om en stor del av mina plantor.
Har gett mig på att så en del perenner i år. De flesta har kommit upp nu återstår att se om jag kan hålla liv i dem efter att jag skolat om dem. Har testet en år tidigare men utan något vidare resultat.




Hoppas och håller tummarna för att det blir lite mildare nu så jag kan flytta ut allt i uterummet snart.
Måste visa mina fina fynd också, var i Ullared för en vecka sen.
Som vanligt finns det ju så mycket fint på heminreding där.

Dessa fina boklådor



Har en innan i zink som jag gömmer fjärrkontrollerna i.
Hittar nog något att gömma i dessa med.

Läckra äppellådor som jag ska använda som hylla i sovrummet.



Tre stycken på höjden blir det.

Två tavlor en till tv rummet och en till sovrummet.



Inhandlat turkost till badrummet idag också.
Så nu ska det piffas och fixas lite.
börjar med städning solen är obarmhärtigt ärlig när den lyser in.

Det här var lite om mina vårtecken i samma inlägg
Vill ni läsa om fler vårtecken så gå in på



Ha en härlig söndagskväll alla.

Ktam Ing-Mari 








3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du vill hänga med oss i jakten på våren =)
    Om man inte kan hitta våren ute får man ta in den och med alla dina småplant har du väldigt mycket vår inne.
    Vilka fina saker du köpt, har aldrig varit på Ullared, men jag kanske måste leta mig dit någon gång jag med =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Hejsan , var har du hittat äppelciderlådorna? Jag letar febrilt efter mörkbruna! exakt sådana som du har i storlek 44 cm längd x 23 cm höjd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt dem i Ullared finns även mörka där. Kul att du kikade in.

      Radera