fredag 26 oktober 2012

Blommig fredag..Energi.......

Energi var temat idag.
För mig är det så och för de flesta andra trädgårds nördar antar jag att allt vad det gäller trädgård ger energi.
Tänk att få ligga i landet och dra lite ogräs här o där klippa av en blomma, flytta en växt timma efter timma och bara rensa huvudet på allt annat. Komma ut ur den känslan och känna tillfredställelsen i kroppen.
Det ger energi i överflöd.
Av den anledningen så bjuder jag på vy bilder idag.

Tassa ut i trädgården en tidig morgon bli blöt av daggen bara för att man vill få
ljuset och skuggorna.


Och vilken energi växterna har som kan växa sig stora på en säsong.


Tänk att få vakna upp och se att det kommer att bli strålande
solsken från klarblå himmel..Energi..



Kanske kanske, finns energin att byta ut det fula plastväxthuset mot ett fint byggt av mina gamla fönster
nästa sommar.




Har redan en jätte längtan till våren och nästa års projekt.
Sitter o bläddrar i gamla trädgårds tidningar och böcker och det ger energi under höst och vinter.

Ha nu en underbar fredag alla fina läsare.

Kram Ing-Mari






10 kommentarer:

  1. Vilken fin trädgård du har. Förstår att den är en stor källa till energi.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det! Och visst är det härligt att få börja planera för nästa sommar så man har något att längta efter! Ha en skön helg!/Titti

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg ! Du har fångat känslan verkligen. Planeringen är halva nöjet. Med en sån härlig trädgård förstår jag att du njuter och tankar energi.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  4. Uphf!Den översta bilden tog helt andan ur mig! Otroligt vackert... jag förstår att den trädgården ger energi :)

    Ha en härlig helg!

    Veronica

    SvaraRadera
  5. Bra tolkning av temat!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder från din trädgård.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar trädgård! Så vacker! Måste surfa runt lite på bloggen din, det här ser spännande ut!
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Och vilka vyer sedan! Vilken välskött trädgård du har. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga foton! Du har det så fint. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  10. Ja, visst har du rätt i att trädgård oftast ger energi när man jobbar i den, ibland kan jag tycka att den dränerar mig på energi med (jag jobbar ju jämt med trädgård) och kan ibland önska vara ledig därifrån för att vara just ledig, men ja, jag förstår hur du tolkat temat och håller med - mestadels! Ha en härlig helg! :) Mia

    SvaraRadera