fredag 19 oktober 2012

Blommig fredag..upp och ner..

Ja ni vad tänkte hon när hon kom på detta tema..Hihi
Men många hjärnor har satts på prov idag tror jag och det är ju positivt med stimulans..hihi

Jag tänkte och tänkte och tänker än och vet i sjutton hur jag ska tolka detta men gör ett försök i alla fall.
Det jag kom att tänka på är ju alla lökar som ska ner nu och sen får vi njuta av det i vår. Och enligt mig alldeles för kort tid. Jag brukar förlänga blomningen lite genom att sätta ca 1/3av lökarna upp och ner.
Men givetvis har jag inga foton på detta så ni får lite bilder tagna UPPifrån luften när jag åkte helikopter i somras och de är ju tagna NERåt..Fniss
Så välkomna att följa med på en liten tur över min hemort.


Bor ju på östgötaslätten så det är öppet och flackt åt alla håll.


Detta är det lilla samhället som jag bor i fast det är faktiskt en stad dock ej egen kommun.
Skänninge som är en gammal stad som var tänkt att bli Sveriges huvudstad innan det brann på 1100-talet.


Jag bor en bit ut på landet.


Denna tårtbit till trädgård är min denna bild är dock inte från i somras utan 2 år gammal så det har kommit dit en hel del rabatter till sen dess..;)


Skrev ju i mitt förra inlägg att jag inte hade någon direkt tomt på 3 av husets sidor vilket syns på dessa bilder.


Så där ja..då är vi nere på marken igen hoppas resan gick bra.

Min tolkning av upp och ner vill ni se flera så hittar ni det på


Önskar er en njutningsfull helg.

Kram Ing-Mari






14 kommentarer:

  1. Det var en bra tolkning av temat. Jag tänker: Vad Sverige ser prydligt ut uppifrån! Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få se sin trädgård från ovanifrån.MVH

    SvaraRadera
  3. Vilken fin flygtur vi fick följa med på, ett vackert land vi bor i!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vad häftigt!! Så roligt att ha bilder från ovan, då ser man ju precis hur det ser ut:)). Vad mysigt du bor:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt rolig och överraskande tolkning av temat. Kul bilder! Det vore ju jätteroligt att se sin trädgård så från ovan. :-) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Men så roligt att se sin trädgård uppefrån, så klockrent. Jag vill också ha en bild på vår trädgård ovan ifrån.
    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt läcker tolkning av temat.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Härlig tolkning !!!

    Trevlig helg...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Tack för flygturen! Var det du som körde?
    En finfin hösthelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  10. Vad häftigt att se sin egen trädgård så där från ovan. jätte fina foton.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är så roligt att flyga i små sportplan eller helikopter. Hundra år sedan jag jag hade nöjet att få göra det. Kul att få se din trädgård från ovan.
    Ha en fortsatt bra helg
    //Katarina

    SvaraRadera
  12. Så kul att få se sin trädgård från ovan!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  13. Men, vilken annorlunda och spännande tolkning! Vad kul att få flyga helikopter och fota uppifrån! Jättefint! Ja, tänk om Skänninge hade blivit Sveriges huvudstad! :) Ha en fortsatt trevlig helg önskar fd östgöten Mia

    SvaraRadera
  14. Va kul att bilder av sitt hem och sin trädgård från det perspektivet!
    Hoppas du får en skön höstvecka!

    SvaraRadera