söndag 7 oktober 2012

Höststädning och vinter förberedning av trädgården...

Den här helgen har vi höstat vår trädgård plockat in allt som står och dräller lite här och där.
Plockat bort filtren och pumparna i dammen.
Jord slagit en del växter som får övervintra så, andra har jag bara ställt i pallkragarna de bör klara sig ändå.



Tycker att trädgården är så avslappnande och härligt vildvuxen så här på hösten när jag slutat tukta allt.
när den får leva lite som den vill ett tag.



När alla gul orange toner, samt vissna växter och löv som pryder alla rabatter.




Har faktiskt också hunnit med att få färdigt min nya rabatt.
planterat en del också så nu är det bara att hoppas att buskarna växer fort så jag får lite vindskydd.



Nu ska jag se om krafterna räcker till att ta ett tag inne med.

Ha en fortsatt skön söndag alla goa läsare där ute.

Kram Ing-Mari









1 kommentar:

  1. Fina bilder du visar från din höstträdgård och solbruden i förra inlägget är helt underbar !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera