fredag 12 oktober 2012

Blommig fredag...Ren och skär lycka..

Veckans tema, Ren och skär lycka är det inte det som hela trädgården oftast står för i alla fall hos mig.
Men de lyckligaste stunderna är nog tidig vår när man stirrar ner i rabatterna för att se de första knopparna titta fram.

Tänk lyckan av att se krokusen titta upp känna förväntan att nuu är sommaren på väg.


Tulpanerna som sattes i höstas och ska till att blomma för första gången.


Alla underbara pioner som tidigt visar sina röda små toppar.


Körsbärsträdens blommning.


Våren är nog min tid då jag är som lyckligast  i trädgården kan bli barnsligt glad över en knopp och vill gärna visa hela världen hur härligt och fint det är..Hihi
Nu är ju inte alla lika lyriska som jag och förstår inte alls min lycka när jag springer runt och visar nått som knappt kommit upp ur jorden än.

Bilderna ovan har jag lånat från nätet då jag inte har några vår bilder pga av ett datorhaveri i somras. 

Fler förslag på ren och skär lycka hittar du på bloggen


Önskar er alla en underbar helg.

Kram Ing-Mari




13 kommentarer:

  1. Ja, det första som tittar fram ur jorden på vårkanten ger ett riktig lyckorus.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig fullständigt, det finns inget som kan tillfredsställa och ge så mycket lycka som när de första bladen visar sig på våren.
    Ha en underbar helg!!!

    SvaraRadera
  3. När man kan börja titta efter vad som kommer upp tidigt på våren det ger en otrolig tillfredställelse över att växterna trivs i trädgården .
    Ren och skär lycka med andra ord.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Vårlycka är något som toppar min lista också :-)
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Härligt med förväntan på våren:)). Lycka:)).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Våren är en härlig, härlig tid. Snart är den här igen! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. MAn blir lycklig över så olika saker men på våren är det ju alldeles speciellt med det första dom spirar.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Ja, våren är en lycklig tid! Det är så härligt att se hur allt vaknar på nytt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  9. Det är den underbaraste tiden i trädgården tycker jag med! Det är spänning varje dag!

    Veronica

    SvaraRadera
  10. Jag igen :) Jag tänkte lägga mig som följare på din blogg men hittar inte vart jag ska klicka för att fortsätta hänga..... du kanske kan informera? Gärna på min sida så jag inte missar det :)

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket för den stora äran att bli första följare! Jag lovar att jag kommer att hänga här en del :)

    SvaraRadera
  12. Så sugen jag blir på våren när jag ser bilderna! Här har primulan börjat blomma och även en klematis har satt fart. Lite bakvänt, men härligt i höstrusket :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera