fredag 5 oktober 2012

Blommig fredag...Färg och form

.Hmm....idag var det ett knepigt tema.

Jag är ju en dubbel morals människa hihi..Inne har jag väldigt få färger det ska vara lugnt och inte skrikigt.
Men ute i mina rabatter vill jag ha färg explosioner fast lite strukturerat såklart.

Solbrud i min röd, gul, orange rabatt det riktigt lyser om dem.


Eller en lysande röd gladiolus.


Detta är nog det som jag tänker på när jag tänker färg och form. Att bygga upp rabatter med olika alunrot vilken vacker vy det kan bli.






Bäst att sluta här nu har ett antal alunrot då det är en stor favorit hos mig..

För att inte nämna alla fina hostor. Hade inte så många fina bilder på dessa såg jag.


Som ni säkert sett och förstått så är bladens färg och form viktiga för mig.
Härligt att kombinera vilt med dessa.

Fler bidrag på blommig fredag hittar ni hos..


Ha nu en underbar fredag och trevlig helg på er alla.

Kram Ing-Mari

9 kommentarer:

  1. Kul! jag nämner också min gul/orange/röda rabatt i mitt inlägg idag. När det gäller alunrot så är nog min favorit "Midnight rose".
    önskar dig en fin helg/Mia

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder.Och tänk så många fina Alunrot det finns.MVH

    SvaraRadera
  3. Hm. Livsfarligt. Jag har bara en alunrot "på prov", det kan man tydligen trilla dit på rejält. :-)

    SvaraRadera
  4. Det finns så många vackra alunrotsorter....har några stycken olika själv.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du är två personer, en viss stil inne och en annan ute :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Jai alunrotsträsket kan man hamna lätt i:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Alunroten och funkian är riktiga stöttepelare i rabatterna.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig färg på gladioliusen helt underbar får nog satsa på några nästa sommar.
    Ha det Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder du bjuder på! Visst är Alunrot vackert speciellt den mörkröda som blir en vacker kontrast till annat grönt.
    Ha det gott/Lena

    SvaraRadera