tisdag 14 augusti 2012

Det närmar sig..

Igår blev jag klar med trappan. Så nu har jag fått in snittsen att mura (lite i alla fall). Kommer jag att behöva när jag ska göra min önskebrunn sen när jag fått ihop lite sten till.
Men en himla tur att jag inte valt att bli murare för attans vilket tungt jobb det är, nu behöver man ju inte blanda för hand kanske.
Näste steg är att hämta ett lass singel igen och få ut det sen så lite fin justeringar bara.
Måste bara tillägga att jag har prov gått den och den höll..hihi
Håller tummarna för att det inte fryser sönder i vinter nu bara.


Här är mina alunrot som jag skrev om i förra inlägget.

Autumn Leaves.

Midas touch.



Många av mina Alunrot sitter i surjordrabatten.
Här får de bara morgon och kvällssol.
Ser ut att trivas jättebra här.
Den här rabatten gjorde jag i våras så den har inte växt till sig riktigt än.


Det ända jag är lite orolig för är blåsten här.
Kan ju blåsa en del på slätten när det vill sig.

Blir det ett problem så har jag funderat på att bygga en mur på utsidan mot garageplan.



Kram Ing-Mari






1 kommentar:

  1. Kära nån vilket jobb du har lagt ned! Imponerande! Är sugen själv på att göra någon form av trappa i vår slänt. :)
    Må så gott!
    Hälsar,
    Anna-Karin

    SvaraRadera