onsdag 8 augusti 2012

Mina älskade troll..

Igår började jag ta tag i mitt jordkällar projekt men hann inte så långt hann få på all markduk och började ösa upp stenmjöl på toppen. Ska få till en lite mysig sittplats där tänkte jag.



Sen har vi ju fått dörrarna till altan så vi kan öppna upp hela den sidan mot badtunnan.
A har börjat och hinner lite mellan regnskurarna.


Hihi ..han försöker gömma sig så han inte kommer med.

Vid lunch kom mina älskade barnbarn och ska vara hos farmor ett par dagar. Jag föreslog att vi skulle åka till smultronstället och köpa glass men det gillades inte.
 Det blev Valla gård i Linköping för att titta på djuren.

Passade på att fota alla vackra hönor vill ju så gärna ha höns men min älskade sambo är inte av samma åsikt tyvärr.

Och sen måste man ju leka lite också så klart.



Efter denna lekstund åkte vi och införskaffade 3 st nya koiar
till dammen.
1 svart
1 orange med svarta fläckar
1 vit med orange huvud
Ska bli spännande att se hur de blir i färgen när de blir större.
Fanns inte så mycket fisk kvar att välja på så här sent på säsongen.
Såg några riktigt fina i deras damm 1 silverfärgad och en guldfärgad koi som glittrade så vackert.

Just nu ligger trollen och sover där uppe, sitter och funderar på vad vi ska hitta på idag då det spöregnar även denna dag.
(SUCK)

Kram Ing-Mari






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar