söndag 5 augusti 2012

Semester igen..


Startat våra sista 2 veckors semester nu. Jag fick vika mig i år och dela på semestern då det var kort om personal. Men nu när jag vet att alla andra jobbar och jag har hela 2 veckor ledigt känns det helt ok..
Inget inplanerat den här omgången heller.
Förutom en del trädgårdsprojekt.
Bland annat måste jag ta tag i jord källar projektet som stannade av när jag grävt ut trappan.
Jag och en kompis har planerat in att åka o hämta sten på tisdag så sen kan jag nog sätta fart.
Sen ska jag göra min buskage rabatt är det tänkt, vi bor ju på slätten och det blåser jämt här.
Här har jag tänkt att ha dubbla rader av olika buskar i olika höjd.


.Körsbärsstigen ska börja vid hörnet av friggeboden och gå bakom den 


ner och möta upp vid den första delen av stigen där skottkärran står på bilden.


Sett från andra hållet .


Har tröttnat på blåsten och håller på att bygga in trädgården får ju dessutom ett bättre microklimat också.

Var ute och fotade nu på morgonen blir så härliga bilder i morgonljus.
Svårt att fånga det man vill på bild men ett hav av Stenkyndel och luktar underbart när man rör vid det.



Stenkyndel, Lavendel och fackelblomster.





Vårat ful hörn som vi måste göra nått åt.
Tror att jag ska göra nån form av plantering framför så att man inte ser skjulet.


Underbar buskros namnlös tyvärr som blommar som en tok nu små rosa blommor som sitter i klasar.



Nu på sen sommaren kommer ju alla Rudbeckior också en underbar blomma.



Ser ut att bli en mulen dag idag ingen direkt värme heller tyvärr.
Ska på 30 års kalas i eftermiddag då min son fyller.
Kan inte riktigt få in i mitt huvud att han är 30 år hmmm..

Kram Ing-Mari














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar