lördag 11 augusti 2012

Höst i luften.....

Brr...idag var det riktig höst luft ute. Dagg och endast 10 gr får hoppas solen kommer fram lite senare och värmer lite. Har ju en hel del kvar att göra på min jordkällare. Men det går framåt med raska steg.
Har varit nere hos min kära granne Lennart som har Botanicus plantskola så kul att handla där då man får mycket för pengarna han tar ju endast 15 kr/planta. De är ju små men ger man dom en säsong så är de riktigt stora och fina dom också.








Vad jag har burit sten den här veckan har varit och hämtat sten 2 ggr med bil den vi hade börjar ta slut. Nu har jag ett lass ligger i Caddyn som måste lastas ur idag också.
Jag började med trappen igår kunde göra halva sen nådde jag inte längre.



A håller på att bli klar med sitt projekt, blev jätte bra att kunna öppna upp hela väggen.



Är bara vindskivan och spottarna kvar och lite städning såklart.

Ska försöka få till bilder så småningom så man kan se hur hela den här sidan av huset ser ut.

Imorgon är det tusen trädgårdar och då tänkte jag "tvinga" med min sambo på en liten utflykt.
(han blir så lycklig då)
Tänkte besöka Nancys trädgård i Ödeshög och Villa Rosa i Hästholmen den här gången.
Det är så kul att få kika in i andras trädgårdar och få lite inspiration och idéer.

Kram Ing-Mari


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar