måndag 27 augusti 2012

Oj, vad tiden går fort....

Nu var det några dagar sedan jag gjorde ett inlägg. Har inte hänt nått i trädgården har varit några dagars intensivt jobb. Sen är man rätt trött efter dagens alla "måsten".
Var i alla fall på Oves Plantskola förra veckan igen (råkade ju åka förbi) hihi..
Eller jag visste ju att de hade 70% rea på sitt ute sortiment och kunde inte hålla mig borta.

Så det blev en Ormhassel.


Nu är frågan vart jag ska plantera den, vill ju ha den så att den syns inifrån för den är ju som vackrast på vintern när man ser grenarna.
Får fundera på det ett tag.

Sedan blev det en Konvaljbuske.


Den ska jag göra plats för i min surjordsrabatt såklart.

Så härligt att det finns en del som blommar så sen på säsongen.
Blir man glad av.

Afrikas Lilja.


Buddlejan.


Några nya liljor.



Sen en väldigt sen Gullviva som blommar hos mig nu..
Den har nog blivit lite vilsen i tiden.


Ha det nu så underbart alla fina läsare.

Kram Ing-Mari









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar