måndag 13 augusti 2012

Tusen trädgårdar o jag besökte två stycken..

2 trädgårdar besökte jag har nu besökt de som finns i vårt län (tror jag) sen finns ju alla som inte velat eller tordats ha öppen trädgård såklart. Finna många fina trädgårdar som mycket väl skulle platsa där.
Skrev ju att jag tvingat med min sambo men han ska nog slippa i fortsättningen han förstår inte vitsen med att gå varv efter varv för att upptäcka nya saker hihi..
Men några små idéer tog jag till mig och tänker låna och sätta in i min trädgård.
Börjar med att visa några bilder från Nancys trädgård i Ödeshög.


Den här underbart fina ljuskronan hängde i ett träd.


En hel rabatt med penningblad så läckert.



Villa rosa i Hästholmen.


Gjort murar av överblivna betongplattor.


Pelare av stående lecablock.


När vi var i Hästholmen så stannade vi till och tog en glass på 31:ans café hemgjord italiensk glass. 
Är ni i krokarna så kan jag rekommendera  det och givetvis också Trädgård och Sånt som ligger granne som närmsta granne. De har egen odling av olika sorters alunrot.
Är man som jag lite förälskad i den arten så är det ett himmelrike...hihi..
Köpte 3 st och några andra små sötingar av Violet på Villa rosa.
visar dem i nästa inlägg då det inte vill som jag vill med bilderna just nu..

Ha en underbar måndag själv går jag in på sista semester veckan nu.

Kram Ing-Mari












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar