lördag 18 augusti 2012

Körsbärsstigen...

Oj, flera dagar sedan jag var här och skrev något. Kan förklaras med semester och ett underbart sensommar väder. Äntligen lite värme då jag varit ledig också som jag har njutit.
Samtidigt som jag projektat lite i trädgården såklart..hihi..
Jag har gjort en liten bit till av körsbärsstigen. Började med att jag måste vända komposten och i den tomma halvan hade jag grävt ner en Salix och ett bigarrå träd (så länge) förra hösten för att övervintra där.
Så nu var jag tvungen att ta tag i det.


Svårt att se på bilderna men stigen delar på sig som ett Y här.


Gräset som jag brävde bort har jag använt i rabatten med torvblocken.
spred ut gräs torvorna där sedan på med tidningar och sen ny jord över det.
Slipper ha massa gräs som ska ligga och förmultna någonstans.


Nu är det ca 1/3 av stigen som är klar så det tar sig.
Hoppas på en lång och varm höst så jag kan göra nån mer bit klar.


Kontraster på träd, ser ni den lilla japanska pilen som står precis till höger om däckstolarna.
Jag tycker att den växt till sig och blivit rätt stor.
men i jämförelse med våra sötbärs träd så är det pytte litet.




Kram Ing-Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar