fredag 6 juli 2012

År inte riktigt på hugget..

Haft mer ont i mina händer och armar ett par dagar igen..Vet inte vad det är läkaren meddelade igår att alla prover var bra. Skönt att veta att det inte reumatism i alla fall.
Men faktum kvarstår ju, värken är kvar. Bara att fortsätta leta vad det kan vara.
Såå, nu ska jag inte gnälla mera finns de som har det mycket värre.

Nu börjar det bli så härligt ute rosorna har börjat blomma liljorna på väg..
Nävor är ytterligare en av mina favoriter, de är ju på sluttampen nu.








Sedan jag startade bloggen har jag kommit på att jag saknar namn på ett flertal av mina växter. Så länge det bara var jag som såg dom så räckte det med att veta att det var en näva...hihi.
Lovar jag ska skärpa mig och försöka lära mig vad de heter.
Men som jag skrivit förut, om det är någon som kan namnen så får ni gärna hjälpa mig med det.

Det är andra sommaren vi har vår damm nu har inte riktigt fått i balans än. Får inte vattnet att bli klart ändå har vi 2 filter med UV ljus i syre sätter på 3 olika ställen. lite tråkigt när man inte ser fisken på djupet. Det är många fiskar i år med tanke på att vi hade 5 guldfiskar och 2 koiar i början på förra sommaren.
Förvånansvärt många yngel som överlevde från att bli uppätna. Vi har nog mellan 35-45 fjolårsyngel så det behöver inte bli några i år...hihi..



Alla yngel har inte släppt sin svarta färg än så de syns inte så väl.


De 2 i mitten är koiarna den stora är nog ca 25 cm på 1½  säsong så man kan ju undra hur stor den kommer bli.Nu vet jag ju att de kan bli riktigt stora och gamla.


Kram Ing-Mari







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar