onsdag 25 juli 2012

Sol energi..

Tänk vad solen ger energi bara den visar sig allra helst den här sommaren jag suger i mig varenda liten stråle.
Har fått så mycket gjort idag och samtidigt får en fin brun ton i den allt för bleka hyn.
Men om vi ska tro våra meteorologer så ska det ju bli högsommar värme nu äntligen.
Inte alls förvånad nästa vecka är det Skänninge marknad då brukar det vara kanonvarmt eller regn o då föredrar jag värmen. 
Har i alla fall plockat av 7 L svarta vinbär idag tänkte koka lite gelé är så gott att ha till vinterns köttgrytor.
Får se om jag orkar plocka av resten en annan dag är nog dubbelt så mycket kvar.




Har tagit tag i projekt jordkällare igen, grävt ur för en trappa som ska stenläggas sen.


Ska lägga sten på hela jordkällaren och förvandla den till ett stenparti är tanken.


Solen ligger på här hela dagen nästan så det blir ganska varmt och torrt så det borde funka bra.



Har hunnit med att kruka upp lite självsådda små plantor också.


Nu ska jag ut i solen igen och ta vara på de sista strålarna för denna dag.

Kram Ing-Mari




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar