måndag 23 juli 2012

Lands Öppna trädgårdar..

Har jobbat den här helgen men hunnit med lite annat också. 
Igår söndag var det ju Öppna trädgårdar runt om i vårt land.
Jag hann med en vacker trädgård med så mycket vackert och intressesant att fånga upp.
När man går runt så där i någon annans trädgård så snurrar ju tankarna, hur kan jag göra hemma.
så man måste gå flera varv för att man missat en massa när man gick i trädgårdens ljuva rus tankar. Hihi.

Vem skulle inte vilja ha en egen liten ö.


Den trädgården vi besökta var Olga Cederbergs vackra trädgård i vårbacka Lilla Ljuna Mjölby.







En helt ljuvlig mozart ros.


Mycket olika vattenfall och blänk fanns det.



Vet inte vad detta var för sorts ros som täckte flera meter
armeringsjärn men luktade underbart.


De hade använts sig av massor armeringsjärn/mattor i trädgården
bara det gjorde ju att jag blev knäsvag.
Tycker om de råa brunrostiga i det.

Vi hann med en liten svampsväng också på kvällen


Räckte till varsin kantarellsmörgås till kvällen.
 Senare kröp vi ner i en varm badtunna 
för att bara slappna av och komma till ro innan man kryper ner i sängen.

Nu när jag skriver det här är det inte lika skönt längre
blåser 9 m/s och ingen värme. 
Hoppas det blir lilte varmare framåt dagen nu när jag är ledig.

Kram på er/ Ing-Mari


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar