söndag 15 juli 2012

Projekt lusten har infallit igen..

I går gjorde jag en planteringsbänk med lite hjälp av A. Då styrkan i mina händer inte är som den varit.
Ska bli så härligt att få en egen liten vrå att ha alla mina krukor och planterings mockagänger..

Nu ska det bara upp ett skärmtak så småningom.
Vill ha ett skåp till alla mina krukor också då de kommer att blåsa all världens väg om de står på bänken.
Blåser ju nämligen jämt här på slätten.







Sen skulle jag vilja sätta upp nått som döljer
hela den här lilla hörnan den är ju inte så rolig att se på.








Var ute en sväng med kameran nu på morgonen har ju en liljor som slagit ut. Tyvärr så är de flesta rosor fula efter allt regn så nu får vi verkligen hoppas att det blir uppehåll ett tag så de piggar på sig lite.




Sen måste jag bara tipsa om ett bra reportage i senaste numret av Tove Älskade hem.


De gör ett reportage om Isas trädgård eller framför allt hennes underbara växthus.
Eller kolla in hennes härliga blogg.

När ett nytt nr av denna tidning kommer ut är lyckan gjord.
Min lilla bibel..Hihi..


Nu funderar jag kraftigt på att gå ut och starta ett projekt .


Här ska gräset grävas bort och det ska grävas upp och sättas växter
till höger och sedan ska det bli en stig utmed den befintliga rabatten.
Ska bli det som jag vill kalla körsbärsstigen, Lite uppvuxet med 
höga växter tycker om lummigheten. Det är skugga här nästan hela dagen 
Endast lite kvälls sol som letar sig in hit. 

Ha nu en underbar söndag alla goa där ute.

Kram Ing-Mari












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar