tisdag 17 juli 2012

Lediga dagar är skönt..

Eller? Klart det är skönt att vara ledig då hinner man så mycket av det man vill göra.
Och idag har ju vädret varit helt ok ingen super värme men sol och uppehåll. Jag är glad för den minsta sol gnutta den här sommaren.
Jag kom äntligen till skott med att gräva klart min rabatt och det som ska bli körsbärsstigen.
Med en spännande bok (Vårlik av Mons Kallentoft) i öronen och spaden i högsta hugg tog det mig ca 5 timmar att forcera gräset. Hade påbörjat det lite i söndags innan jag blev avbruten då.


Av min kära väninna Lotta som ringde och ville att jag skulle följa med till Oves plantskola utanför Motala.
Och inte var jag direkt svår övertalad att hänga på inte..
Och vad tror ni händer då Lotta handlar inget men jag hittade en del som vanligt.
Det stod ett antal olika Heuchera Alunrot där och såg så vackra ut.


Är ytterligare en växtart som jag är svag för finns ju så många fina.
Läste i någons blogg (kommer inte ihåg vems) att har man mer än 3 av något så är man samlare.
Och samma här då är jag samlare av mycket.
jaja..nog om det..Nu har jag i alla fall grävt klart och även hunnit med att börja plantera.




stigen/gången kommer att fortsätta åt båda håll så småningom 
men det får vänta tills nästa år tror jag..hihi..
man vet ju aldrig vad man får för ryck.
Nu hoppas jag till att börja med att vi får en fin dag imorgon också 
så jag kan fortsätta plantera lite.
Ska även täcka stigen med tidningar och täckbark vill att det ska ge känslan av en skogstig.
Tanken är ju att det ska växa upp och bli ganska lummigt här.

Ska laga lite mat nu, här blir det kött och svampgryta med sallad och ris för den som önskar.

Ha en fortsatt härlig kväll alla.

Kram Ing-Mari







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar