fredag 21 september 2012

Aj aj aj...

Vad jag har kört och burit sten och jord denna sommar. Många dagar då min rygg verkligen har känts
aj aj aj..
Men vad gör man inte när man fått idéerna i huvudet.
Singel runt hela badtunnan samt lagt 20 kvm plattor.
Grävt ur en trapp på jordkällaren.


Åkt och hämtat sten samt murat upp hela trappen och konkat upp de andra stenarna.


Grävt min körsbärsstigsrabatt i om gångar.


Byggt upp ena sidan med torvblock och gör där ett litet Woodland.


Körsbärsstigen som fortsätter runt hela baksidan på friggeboden.


Lägger tidningar och bygger upp med jord här ska planteras buskar som vindskydd.
Bor ju på slätten så det blåser jämt här.


Detta var 2 av årets 3 projekt.
så min rygg och mina armar har var onda och ömma vissa dagar
AJ Aj Aj 
Men klagar inte för en sekund för det är ju så himla kul.

Kram Ing-Mari








7 kommentarer:

  1. Ojojoj vad du varit flitig, förstår om det gör ajajaj i rygg och hela kropp. Fint blir det också.
    Ta det lugnt i helgen
    Vivian

    SvaraRadera
  2. Träningsvärk efter trädgårdsarbete är ganska gott på något sätt. ;)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad snyggt det blir och jag förstår att du är öm i ryggen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Oj! Vilka projekt! Så fint det blir..gäller att tänka på ryggen emellan bara : )
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Men så fint....men förstår om du säger aj aj aj.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Aj, aj aj vad du har jobbat! Jag förstår att det känns i kroppen, men fint blir det!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Oj..jisses vilket jobb ni lägger ner..ser så fint ut!! Badtunna ute är såå mysigt..vi använder vår året runt men vinter är ändå bäst tycker jag!!

    Tack söta du för fina ord om vår Glasveranda!! Den är isolerad och värmebonad..vi har en luftvärmepump där inne..om du kikar under fönstret på bilden ser du att jag har döljt den under en vit duk..gör så på sommaren

    Ha det gott och lycka till med alla projekt!!

    Kram kram ifrån Sanne

    SvaraRadera