tisdag 11 september 2012

Korta kvällar...

Hejsan alla underbara läsare! Vore kul om ni lämnade ett litet avtryck efter er blir så glad då.
Kvällarna räcker inte till nått utomhus längre när man väl ätit och är klar med alla kvälls bestyr..
Fiskarna har också börjat dra ner på på sin aktivitet.


Nätet sitter över dammen då vi har en hungrig Häger som fiskar i vår damm.
Och nu får det ligga tills löven fallit av helt så slipper vi håva löv..


Läste att det varit natt frost lite längre upp i landet.
Är nog inte långt kvar tills det kommer så jag borde ta hand om en del krukor med växter innan.
Städa växthuset står också på att göra listan..Suck..det är tråkigt..hihi

Sen håller jag tummarna för att det blir en snäll vinter i år också
med tanke på att jag satt så mycket nya växter i år som måste hinna etablera sig ordentligt.
O att min Japanska dvärg pil Hakura Nishiki klarar även denna vinter.


Visst är de väl fina??

Men än så länge är det grönt och fint.



Nu håller vi tummarna för fint väder ett par dagar.
Har 2 dagars ledighet nu och skulle vilja kunna göra lite i trädgården.

Kram Ing-Mari







2 kommentarer:

  1. Hej, ser jättefint ut hos dig, och vilken pergola. Ja inte hinner man mycket på kvällarna inte, jag skulle behöva semester för att hinna höststäda och sånt som man vill göra nu. Vad många fiskar ni har! Jag har en damm med 4fiskar i bara, har måsar som tar fiskarna här så jag har en armeringsmatta på , även bra så inte Maia 3år trillar i.

    Ha det bra/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Här är det inte häger som fiskar... däremot snok. Kan inte ha fiskar längre - dyrt käk att mata snoken med - trist :(
    Vilken fin trädgård du har!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera