torsdag 20 september 2012

Gluten fritt...

Idag har jag bakat gluten fritt för första gången. Har en tjej här hemma som fått diagnosen gluten intolerans.
Efter att ha kollat utbudet vad det gäller bröd i butiken så fanns det ju inte så värst mycket att välja på.
Så jag bestämde mig för att baka lite istället men ack så kladdigt det var.
Men det blev riktigt bra till slut.



Själv äter jag ju enligt LCHF och mår toppen känner mig piggare och har gått ner 5 kilo.
Läser en del LCHF bloggar nu också för att få tips och idéer.

Nu ska jag kolla kockarnas kamp och hela sverige bakar.

Kram Ing-Mari



1 kommentar:

  1. Såg att det nu går att beställa första boken i serien "de vita gifterna" gluten och mjölk !
    Efter att boken nu omarbetats till ett större och mer läsvänligare format går den nu att beställa via Kunskapsbutiken.

    Boken är den första i serien "de vita gifterna" och har nu vid omarbetningen samtidigt utökats från tidigare 220 sidor till att nu omfatta hela 400 (!) sidor späckade av information.
    Följ länken nedan för att beställa boken. (fungerar inte länken så kopiera den och klistra in i din webbläsare)

    http://www.kunskapskällan.se/

    SvaraRadera