onsdag 19 september 2012

Lökar på posten i dag...

Ohh! Vad kul, fick mina lökar idag som jag beställt från Odla.nu. Nu tycker jag att det är urtråkigt att
plantera lökar men vet ju hur glad jag blir i vår sen när de kommer upp.


Har även hunnit med att köra lite jord igen...hihi
Om ni visste vad många skottkärror jord jag kört de senaste dagarna.
Och det lär bli dubbelt så mycket till innan det är klart.
Men tänk vad motion och muskler jag får..Fniss



Pelargoner är väl underbart fina och en del av dem blommar friskt än.
Tänkte jag skulle försöka att övervintra dem i år har inte gjort det förut.






Har planterat min Cedrus på den plats jag har tänkt att den ska få växa efter att den stått tillfälligt i en annan del av trädgården förra vintern.
Så nu hoppas jag att det inte blir för blåsigt och för den här.


Jag tror att det är en 
Cedrus Atlantica Fastigiata.

Kram Ing-Mari









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar