tisdag 4 september 2012

Höstfägring..

Har insett nu när det börjar gå mot höst att jag inte har så mycket sen blommande växter.
Det måste jag komma ihåg i kommande projekt. vill ju kunna njuta läänge av trädgården.
Men eftersom jag är en vår människa så är det där jag lagt mycket krut..
Synd då jag behöver det mer på hösten.
Men Buddlejan blommar så fint nu, lite svårt att få till en bild då det blåser rejält här idag.



Rosenflockeln är ju super fin nu stor och ståtlig.


Och inte att förglömma alla vackra gräs som ståtar med sina vippor nu.
Här ett Ferner Osten.


Det här har jag tyvärr inget namn på höga graciösa vippor.


inga vippor men otroligt fint blodgräs.


Ett ny planterat Miscanthus, Kleine Fontäne.


Elefantgräs planterat i år så det har inte heller kommit till sin rätt än.


Ett Zebra gräs som står alldeles för intryckt ska flyttas till bättre ställe.


Och ett randgräs som bokstavligt talat har växt mig över huvudet.
Ca 2 m högt.

Upptäckte när jag gick runt med kameran att jag hade en hel del gräs alla fick inte komma med här.
Man blir lätt en samlare..Fniss...
Och jag är nog en sådan både vad det gäller gräs och blommande växter av olika slag har jag märkt.

Kram Ing-Mari








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar