fredag 28 september 2012

Blommig fredag...Tro Hopp och Kärlek...

Så var det fredag igen..
Tycker verkligen att tiden rusar iväg.
Jag hade flera tolkningar av Tro Hopp och Kärlek finns ju en del på det temat.

Men för mig handlar väldigt mycket om tro i trädgården, tro att det lyckas, tro att det blir bra..

Att detta kommer att bli den lummiga gång som jag tänkt mig..


Jag har också stor till TRO till min kära sambo att han ska förvandla dessa fönster
till ett växthus efter min ritning..Hihi.



Tro och Hopp tycker jag går lite hand i hand hos mig..Jag provar gärna växter som ligger på gränsen att de ska klara de kalla vindarna här på slätten..
Och jag plockar inte upp några knölar utan håller tummarna..
Jag har nu ett hopp om att om jag täcker montbretian så kommer den nästa år igen.


Nästa växt jag håller tummarna och hoppas att den ska klara vintern är mitt 
Cedrus Atlantica Fastigiata 


Och kärlek finns det ju en uppsjö av i trädgårds världen.

En klassisk röd ros kanske.


Eller vackra Pioner.




Clematis är en annan växt jag har stor kärlek till.



Här är tyvärr en tall som inte fått tillräckligt mycket kärlek av mig och då gick det som det gick..


Nu önskar jag er en riktigt härlig helg.
Själv ska jag jobba lite och iväg på ett 40 års firande.

Kram Ing-Mari







13 kommentarer:

  1. Så fina blommor och tankar du visar. Spännande med växthuset! Ha en fin helg. Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  2. Tron kan försätta berg sägs det så visst får du ett fint växthus.Jag täckte min montbretian med löv ( ett ganska hög lager) och den klarade sig här uppe i zon 5.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Och tänk vilket underbart växthus det kommer bli av de fönstren:)). Lycka:)).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ha, ha! Fin passning till mannen där. Underbar tolkning av temat. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Härlig tolkning, hoppas och tror vi får följa dina projekt!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Härlig tolkning! Och du...de där fönstren är som gjorda för att bli växthus! ;) Ha en fin helg! //Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade in till dig och där står ju ett super fint växthus och bara lyser..
      Ser fram mot när jag får mitt också..
      Ing-Mari

      Radera
  7. En fantastiskt fin tolkning.
    Och växthuset kommer att bli fantastiskt tror jag. Håller tummarna.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, ja det tror jag också det blir när vi kommer så långt..

      Radera
  8. Mycket, mycket spännande med fönstren och jag ser fram emot ert växthusbygge :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Tror växthuset kommer att bli fint....och älskat.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  10. Vilket fint inlägg. Håller tummarna för att allt du önskar och hoppas går vägen. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt, hoppfullt inlägg! Hoppas att dina hopp slår in, eller vad man säger! Framför allt cedern låter utmanande, mycket spännande! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera