söndag 16 september 2012

Hej å hå...

Idag kör vi jord igen..
Det blir några meter i taget på min körsbärsstigs rabatt.Använder mig av torvblock som kant då jag vill ha den lite svängd. Sista delen kommer dock att bli stock då jag har några som ligger. Stockarna är tunga 20x20 cm och ca 4 meter långa så jag måste ha lite hjälp av min käre sambo för att få dem på plats sen.
Gräver inte bort gräset utan täcker med ett rejält lager tidningar och sen jord över det.







Vandrade runt lite med kameran för att få lite bilder på det som blommor just nu.
Var en hel del trots allt, jag tycker min trädgård blommar för lite så här års.

Men några tappra nävor som gör ett försök till finns det.




Japansk lykta lyser upp hösten. 
Sprider sig som ogräs men fina där de får vara.


Sista dagliljan för den här säsongen.


Liljekonvaljens lysande bär, super vackra.





Nä hä! äta lite nu sen tar vi ett tag med spaden igen.
Nu har solen tittat fram också
denna underbara söndag.

Kram Ing-Mari

1 kommentar:

  1. Det där med tidningar måste jag prova nästa gång jag gör ny rabatt, ett himla slit att gräva bort gräs ju.
    tack för att du visade dina japanska lyktor, kom på att jag det växer såna på mina svärföräldrars gård som nu står tom, dom ska jag gräva upp och sätta i min orange/röd/gula rabatt.
    Blir jätte fint med din nya rabatt.

    SvaraRadera